How people learn...
How Students learn: History, Mathematics, and Science in the classroom
(2005)
Authors:Committee on How People Learn, A Targeted Report for Teachers, Center for Studies on Behavior and Development, National Research Council Authoring Organizations
Description:How do you get a fourth-grader excited about history? How do you even begin to persuade high school students that mathematical functions are relevant to their everyday lives? In this volume, practical questions that confront every classroom teacher are ...Read More
Reviews:"The authors provide detailed explanations of how they developed successful curricula and teaching approaches, with strategies that serve as models for curriculum development and classroom instruction. For teachers, administrators, curriculum designers, teacher educators, and parents." --BOOK NEWS, Inc. ... Read More
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Um pouco por acaso, acabei por ver também devolvida na pesquisa o capítulo 2 (How Students learn) de um outro livro: Teaching Handbook (Teaching at The Ohio State University). Andei "para trás"... e dei com o dito livro AQUI.
OK. Mais dirigido a professores universitários, mas útil para nós também. E suponho que fosse muito útil em algumas Universidades onde algumas destas questões devem estar um pouco à margem da sua vida quotidiana...
Afinal, tal como é dito no capítulo 2...
As a visiting lecturer at Ohio State some years ago, Professor Tony Grasha of the University of Cincinnati titled his talk, “How Can I Teach You If I Don’t Know How You Learn?” Although Grasha’s question seems perfectly logical, quite amazingly, colleges and universities have traditionally had no formal requirements for any study of learning theory in the backgrounds of the people they hire to teach. The longstanding assumption has been that if one knows a body of knowledge, one can teach it. Recently, this assumption has been questioned and more systematic efforts to prepare graduate students and new faculty for teaching have been undertaken. Knowing how students learn involves exploring theories of cognition and motivation, knowing the backgrounds of the students one will teach, and being aware of differences in learning styles and stages of development among one’s students.
The material offered here will provide an overview of current learning theory, some constructs that have been used by researchers to organize descriptive information on students’ ways of learning, and implications for instructors.
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E, também por acaso, outro recurso interessante
How Students learn
George Brown
A supplement to the Routledge Falmer Key Guides for Effective Teaching in Higher Education series
7 comentários:
Olá. Tens um troféu no meu blogue.
Tu mereces!
Afecto e pedagogia. Foste contemplada:)
baicxei o livro "how students learn imediatamente.Li bastante, pq não consegui salvá-lo.È muito bom!
Também o meu cantinho te contemplou: Afecto e Pedagogia. :)
Beijinhos
Ohhhhhhhhhh... (Agora vou usar uma expressão afectuosa de que gosto muito... para ficar a condizer com a situação).... Vocês são uns queridos! Mesmo sem continuar correntes.... logo logo vou partilhar aqui os vossos miminhos... Doce acordar... :)
(Adriana... só dá mesmo para ler e ir retirando umas partes) Abracinhos!
http://amatematicaandaporai.blogspot.com/2009/01/mariana-faz-hoje-18-anos.html
Muito engraçado uma aplicação da universidade de évora,
para ver que idade temos nos outros planetas
:) Este ano vou fazer 21 anos em Marte e tenho 3,2 anos em Jupiter e só faço 4 anos em 2017.
acho que vou emigrar para Marte
Não me tentes :)
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